Pagini

sâmbătă, mai 08, 2010

sauna cu politichie

Cauţi un loc unde să te rupi de zbuciumul cotidian. Şi ţi se pare că o saună ar fi locul şi un moment de alint potrivit. Eii....dar socoteala din casa minţii tale e dată peste cap de socoteala din mintea altora. Te întinzi frumos în începutul de linişte şi te laşi în voia relaxării prin încălzire globală a trupului tău (ştiaţi că s-a inventat şi criosauna?! Brrrrrr....). Şi, după 5 secunde de linişte începe zumzetul: ce reţete, ce diete, ce chin, de la ce s-au aşezat x şi y kile în plus (la unele se văd cu ochiul liber, la altele se vede clar că doar în mintea lor au un surplus de greutate), schimb de idei şi sfaturi pe care oricum le citeşti şi le auzi zilnic în câte un ziar, revistă, emisiune, ori doar în campania "pentru sănătatea dumneavoastră".....Uffffff, s-a dus ruperea mea de cotidian.
Ţine cât ţine, pauză. Hai că au obosit, poate totuşi îmi iese socoteala iniţială. Da de unde!... Se pare că tăcerea trezeşte anxietăţi. De atâta tăcere s-ar putea să începi să îţi auzi gândurile. Mai bine să faci gălăgie. Şi te demonstrezi o persoană sociabilă şi comunicativă!
Next subject: politica. Îmi vine să plâng. De socoteala mea compromisă. Dar şi de subiectul discuţiei în sine. Cum ne umilesc aştia (guvernanţi, parlamentari, preşedinte) şi ne tratează ca pe nişte dobitoace. Ei se lăfăiesc pe seama noatră, ne sfidează şi cu nesimţire au găsit ca soluţie pentru criză tăierea salariilor, a pensiilor, a ajutorului de şomaj şi, abject de-a dreptul, a alocaţiilor pentru copil!!! Sigur că par pertinente şi comentariile şi soluţia propusă: SĂ-ŞI TAIE LOR... BENEFICIILE LEGALE ŞI ILEGALE, SALARIILE CU 50 % PE VREO 2 ANI! Mai puţin pertinentă pare situaţia în sine. Cine te aude? Cine te ia în seamă? Tu eşti antifonată într-o cuşcă de lemn, pe care dacă o deturnezi de la scopul ei intrinsec, numai detoxifiantă şi relaxantă nu mai este. Ba dimpotrivă!

Ce o fi mai trist? Că nu ştim să trăim pe deplin un moment de relaxare? Că nu ştim să găsim sau să provocăm contexte adecvate pentru frământările noastre? Că ne păstrăm obiceiul de a ne plânge şi de a ne pricepe la toate, în timp ce înghiţim şi acceptăm ,în cele din urmă, toate deciziile guvernanţilor şi politicienilor, pe care tot noi îi (re)alegem?

Nu ştiu ce să zic. Dacă am păreri sau recomandări politice (nu am, că nu mă pricep!)ori opinii despre cum se pot soluţiona cauze sociale, ma duc la miting, caut o listă publică de dezbateri, apelez la media, scriu pe site-urile primariei, ministerelor, mă înscriu într-un ong de profil şi mai ştiu eu ce.
Dar, când mă duc la saună vreau linişte. Asta înseamnă că îmi lipseşte simţul civic?

Încerc să salvez momentul meu de linişte cu "waterfall relaxation"

2 comentarii:

  1. Între timp, preşedintele a spus că nu se atinge de alocaţia pentru copii (doar de copii, cu câte o scatoalcă din gâtul mâinii) şi că-şi va ceda salariul său până la sfârşitul anului, tuturor pensionarilor, bugetarilor văduviţi şi săracilor patriei.
    Mulţumesc de vizită.

    RăspundețiȘtergere
  2. Prima parte mi-a sunat a....Irod. A doua parte, dacă nu e fantezie, ce o fi? Picătură în deşert.

    Şi eu mulţumesc. Acum nu mă mai simt furişată, cu nasul lipit de geam.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...