Pagini

marți, august 31, 2010

iar bune maniere in relatie cu natura

Nu sunt o ecologista activista. Dar cred ca unele lucruri e bine sa le faci. Din bun simt. Din respect pentru resurse. Si pentru viitor. Si pentru aspectul curat al locului pe unde calci, stai, treci ori stai.

Nici nu stiu daca tin de o atitudine eco, ori pur si simplu de bun simt, lucruri marunte, precum:
-să stingi lumina dacă nu stai in incaperea respectivă.
-să închizi apa cat de sapunesti sau periezi pe dinti, pe spate sau pe ghete
-să nu arunci la întamplare, pe strada, biletul de tramvai, coaja de banana, punga de chipsuri s.a.m.d. Cred ca eu asa am inceput, atragand atentia, cu o fraza aparent diplomata, in fond pasiv-agresiva, de genul : ”Nu va suparati. V-a cazut ceva pe jos...” Adevarul ca ma amuza teribil graba cu care se intorceau si perplexitatea din priviri. Unii, totusi, se aplecau si cautau un cos de gunoi.
- sa nu lasi in urma ta la picnic un morman de gunoi.
- sa nu folosesti deo spray
- sa refolosesti pungile de plastic si sa treci la cele de hartie, panza
- sa reciclezi hartia, bateriile si ce mai poti.

(astea din urma mi se trag de la o prietena noua, ecologista veche si pana in maduva, dar nu din categoria celor care strang gunoiul dupa altii, ci a celor care promoveaza o atitudine responsabila)

Cel mai tare ma enerveaza mormanele de coji de seminte pe strada, pe langa banci in parcuri. Iar culmea mi s-a parut sa vad intr-o salina, destul de multe persoane scuipand frenetic movilite de coji de seminte prin mina.

Ce sa mai zic de o tanara iesind dintr-un lac avand o expresie ingretosata si un pumn plin de alge pe care le-a aruncat victorioasa intr-un tomberon. Parea fericita ca a contribuit la curatarea lacului. Iar eu paream perplexfurioasa de prostia unora.

Cred, din ce in ce mai mult, ca aceste lucruri pot face o diferenta. Inca nu mi-e clar daca tin de o atitudine eco sau pur si simplu de bun simt elementar, numa bun de format in cei 7 ani de acasa.

Un comentariu:

  1. Ieri am scris un comentariu si cand sa-l postez ...eroare ! Si l-am pierdut.... Azi incerc sa-l recompun, sper sa nu patesc la fel.
    Scriam ca unele lucruri tin de educatia celor 7 ani cu care vii de-acasa ( daca ti s-a pus in traista ), de exemplu faza cu semintele din salina, dar putem extrapola .... si altele tin de educatia sociala, care poate incepe de la 7 ani incolo, cel mai bine din scoala daca s-ar putea. Mie de exemplu mi se pare ok ACUM faptul ca in scoala eram obligati sa facem plan la deseuri: maculatura, sticle goale, fier vechi ... Nu-mi aduc aminte sa ne fi strambat ca eram chipurile obligati, nu ? Se mai face azi asa ceva ?!? Doamne feri !
    Mai ziceam ieri ca citisem pe un blog reiterarea ideii ca educatia e bine sa se faca cu bata(se povestea ca in afara nu ai cum sa stai la discutii si negocieri cu politia cand te opreste in trafic, mai ales cand ai gresit ... acolo te taxeaza cu arma daca nu iti vezi de treaba ta cuminte, sau te aresteaza chiar ). Nu in sensul violentei, ci mai degraba al unei coercitii cu finalitate punitiva. Daca societatea e lasata sa aleaga, ea alege sa nu faca .
    In fine ...
    Azi am descoperit si ceva care vine in sprijinul ideilor mele, numai ca e in California. Cam departe de noi :) :
    http://www.greenschools.net/

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...